Administrator

1 8W trakcje realizacji kolejnych zadań Międzynarodowego projektu edukacyjnego "Literki w akcji" pierwszoklasiści wspaniale się uczyli poprzez zabawę. W lutym wykonali „Kolorowe dyktando”. Zabawa ta stanowiła połączenie nauki pisania liter z aktywnością plastyczną, mając na celu stymulowanie kreatywności oraz wspieranie rozwoju umiejętności współpracy. Uczniowie utrwalali kształt poznanych liter oraz ćwiczyli skupienie uwagi. W marcu, zaś mieli do wykonania trzy zadania. Pierwszym z nich była dynamiczna gra edukacyjna „Wyścig liter”, która włączała aktywność fizyczną do procesu nauki liter, pobudzając zaangażowanie uczniów. Dzieci nie tylko utrwalały kształt liter, ale również brały udział w aktywnej zabawie, która sprzyjała integracji grupowej. Kolejnym zadaniem była gra „Słomkowy Alfabet”. To ciekawa forma edukacyjna, która wciągała uczniów w świat liter poprzez angażowanie ich umiejętności motorycznych. Ta metoda nauki przekształca proces edukacji w aktywną i przyjemną formę spędzania czasu, jednocześnie zachęcając uczniów do zdrowej rywalizacji. Ostatnim marcowym zadaniem była zabawa „Sensoryczny alfabet”, która stymulowała zmysły dzieci i rozwijała umiejętności manualne uczniów. Zabawa łączyła elementy nauki z terapią sensoryczną. Zmysł dotyku był tu kluczowy, ponieważ uczniowie, odczuwali różnicę tekstur między gładkim talerzem, a sypką mąką. Talerze stały się interaktywnymi tablicami, na których każde pociągnięcie palcem tworzył widoczny ślad, umożliwiając nauczycielowi ocenę precyzji i formy narysowanych liter. Wszystkie podejmowane działania dostarczyły pierwszakom wiele radości oraz w atrakcyjny sposób przyczyniły się do utrwalenia poznanych liter. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.

Czytaj więcej: Projekt edukacyjny w klasach pierwszych - "Literki w akcji"
Iwona Dróżdż

Logo FSM

Jak zadbać o własne dziecko w dobie smartfonów i gier komputerowych?
– warsztaty profilaktyczne dla rodziców

W wyniku podjętej współpracy z Fundacją Świętego Mikołaja nasza szkoła otrzymała dotację na sfinansowanie realizowanych jeszcze w tym roku szkolnym spotkań z ekspertem zwiększających wiedzę i umiejętności rodziców dzieci i młodzieży w zakresie dbania o dobrostan psychiczny, rozpoznawania objawów zaburzeń psychicznych i możliwość wspierania dzieci. Cieszymy się z wyróżnienia, tym bardziej, że dotację otrzymało jedynie 28 szkół, a złożonych zostało 108 wniosków.
W ramach programu pomocy psychologicznej od Fundacji Świętego Mikołaja planujemy przeprowadzenie grupowych spotkań z ekspertem dla rodziców naszych uczniów ze wszystkich klas edukacji wczesnoszkolnej oraz wszystkich klas 4-5 i klas 6-8. Spotkania będą prowadzone w dni powszednie w godzinach popołudniowych na terenie szkoły według opracowanego we współpracy z zewnętrznym ekspertem/specjalistą harmonogramu. Rodzice dowiedzą się, jak rozpoznawać i radzić sobie z różnymi problemami emocjonalnymi, stresem i trudnościami, z jakimi mogą się spotkać ich dzieci. Rodzice otrzymają informacje na temat zdrowego rozwoju psychicznego i emocjonalnego dzieci w różnych okresach wiekowych, jak skutecznie komunikować się i wspierać swoje dzieci w trudnych sytuacjach.
Działania profilaktyczne umożliwią rodzicom  identyfikowanie i rozumienie różnych aspektów związanych z dobrym samopoczuciem i zdrowiem psychicznym dzieci, jak również udzielą praktycznych wskazówek dotyczących podejmowania działań naprawczych w przypadku wystąpienia problemów emocjonalnych lub mentalnych u dzieci.
Działania realizowane w ramach programu Pomoc Psychologiczna Fundacji Świętego Mikołaja

BPolkowska

IMG 20240404 091223

W czwartkowy poranek, 4 kwietnia, chętni uczniowie przystąpili do eliminacji szkolnych XI Powiatowego Konkursu Recytatorskiego Jednego Wiersza. Jury w składzie pp. Iwona Dróżdż, Justyna Kulma, Ewa Częścik, Bożena Polkowska wysłuchały kilku interpretacji wiersza Jana Brzechwy „Na straganie”. W kategorii klas IV-VI stawka była wyrównana. Tym razem do konkursu powiatowego zakwalifikowała się Gabriela Majchrzak z klasy 5B. W kategorii klas 0-III najlepiej zaprezentowała się Liliana Witan z klasy 2C. Trzy dziewczynki z klasy 1A recytowały bardzo ładnie. Jeszcze tylko troszkę ćwiczeń, garść odwagi i będzie, podobnie jak w starszej grupie, trudno wybrać zwycięzcę.
Gabrysi i Lilianie życzymy powodzenia w etapie powiatowym.

Czytaj więcej: Eliminacje szkolne do XI Powiatowego Konkursu Recytatorskiego Jednego Wiersza
Administrator

lekturaSzkoła Podstawowa nr 2 im. Dąbrówki w Mińsku Mazowieckim zapraszamy uczniów klas IV-VI i VII-VIII do udziału w III Powiatowym Konkursie Literacko-Plastycznym Lapbook – mój sposób na lekturę. Uczestnicy konkursu wykonują samodzielnie lapbook na podstawie dowolnie wybranej lektury obowiązkowej. Szkoła może zgłosić do konkursu po 2 lapbooki w każdej kategorii wiekowej.
Szczegóły w regulaminie.

Termin dostarczenia prac do pp. Justyny Kulmy lub Małgorzaty Szczęsnej mija 7 maja 2024 r.

STRONA KONKURSU (KLIKNIJ>>>)

REGULAMIN (KLIKNIJ>>>)

KARTA ZGŁOSZENIA (KLIKNIJ>>>)

ZGODA DANE OSOBOWE (KLIKNIJ>>>)

ZGODA WIZERUNEK (KLIKNIJ>>>)

Martyna Burakowska
7af9aeab ab87 43f3 bf23 032c6d46ebd627 marca 2024 r. w Szkole Podstawowej nr 1 im. M. Kopernika w Mińsku Mazowieckim odbył się II Powiatowy Konkurs Wiedzy i Umiejętności Praktycznych z zakresu Pierwszej Pomocy "Pomoc jest prosta". Wzięło w nim udział 12 drużyn 3-osobowych ze szkół powiatu mińskiego: SP1, SP2, SP4 oraz SP5 z Mińska Mazowieckiego, SP3 z Sulejówka, SP z Grodziska, SP ze Stanisławowa, SP z Mistowa, SP z Brzezin, SP z Rudy, SP z Wielgolasu oraz SP z Kałuszyna.
Konkurs składał się z trzech części: testu wiedzy, pracy w grupach (krzyżówka) i części praktycznej.
Miejsce I🥇 zajęła drużyna z SP im. B. Prusa w Kałuszynie w składzie:
🔹️ Zuzanna Kałuska,
🔹️Oliwia Gołębiewska,
🔹️ Stanisław Dąbrowski.
Miejsce II🥈 zdobyła ekipa z SP nr 1 im. M. Kopernika w Mińsku Mazowieckim w składzie:
🔹️Helena Maletka,
🔹️Paulina Król,
🔹️Małgorzata Piechnik.
Miejsce III 🥉 przypadło zespołowi z SP im. Rodziny Wyleżyńskich
w Wielgolesie w składzie:
🔹️Patrycja Całka
🔹️Jagoda Piętka
🔹️Oliwia Górska
Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom konkursu! 👏👏👏 Wykazaliście się ogromną wiedzą i umiejętnościami współpracy w grupie!
Serdecznie dziękujemy za współpracę i pomoc w obradach jury p. Damianowi Prugar z KP PSP w Mińsku Mazowieckim👨‍🚒, p. Andrzejowi Soćko z OSP z Mińska Mazowieckiego🚒,
p.Jarosławowi Całce z KP Policji w Mińsku Mazowieckim🚓, pielęgniarce p. Bożenie Adamiec 👩‍⚕️oraz ratowniczce KPP z MOSiR-u p. Paulinie Szymczak 🏊‍♀️. Dziękujemy Panu Dyrektorowi Tomaszowi Ciechańskiemu za wsparcie w organizacji konkursu oraz słodki poczęstunek ☕️🍬.
Nagrody ufundował Urząd Miasta Miasto Mińsk Mazowiecki oraz MKRPA z Mińska Mazowieckiego😍.
Organizatorki konkursu - Ewa Dobrodziej, Emilia Sadoch, Dorota Zagańczyk oraz Martyna Burakowska zapraszają już za rok do III edycji!
Czytaj więcej: II Powiatowy Konkurs "Pomoc jest prosta"
MSU

Przypominamy i zachęcamy uczniów klas  0-3 do udziału w ekologicznych konkursach:

- wokalnym -"Ekologiczna piosenka" - zgłoszenia do 10 kwietnia do wychowawców - konkurs 12 kwietnia (kl.1-3)

- fotograficznym - "Dzień Ziemi - sprzątam i dbam o moją okolicę" - termin wysyłania prac - 10 kwietnia - rozstrzygnięcie podczas apelu (kl. 0-3)

UWAGA!!!!!  Podajemy zmieniony adres mail, na który należy wysłać zdjęcie (za pomyłkę przepraszamy): Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

konkurs wokalny eko piosenka 1Plakat konkurs fotograficzny 1

Administrator

W marcu uczniowie klas I i III zrealizowali VI moduł Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego "Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki" zatytułowany "Matematyka w prognozie pogody”. Obejrzeli film pokazujący związki matematyki z pogodą i jej prognozowaniem. Poznali pracę meteorologa i prezentera pogody. Opisywali pogodę, która panowała za oknem, biorąc pod uwagę jej składniki: temperaturę powietrza, ciśnienie atmosferyczne, wiatr, zachmurzenie nieba i opady. Mierzyli temperaturę w sali lekcyjnej i na dworze. Pracowali z mapą pogody. Sprawdzali w intrenecie, gdzie w Polsce jest najcieplej, a gdzie najzimniej i na podstawie zgromadzonych danych wykonywali wykresy. Prowadzili także tygodniowy kalendarz pogody, w którym rejestrowali swoje obserwacje za pomocą symboli oznaczających elementy pogody. Wykonując zadania tego modułu uczniowie zauważyli, że istnieje zależność pomiędzy warunkami atmosferycznymi, a naszym samopoczuciem i zdrowiem.

1p2p

Czytaj więcej: Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki - moduł VI
Administrator

1

 

 

2 kwietnia to jedna z tych szczególnych dat - Światowy Dzień Świadomości Autyzmu.

W tym roku był to dzień wolny od zajęć dydaktycznych, stąd dopiero dziś, 3.04.2024, mogliśmy wyrazić swoją solidarność.

Tego dnia obowiązywał niebieski strój, Ci którzy nie mieli nic niebieskiego, otrzymali po niebieskim motylu - jednym z symboli autyzmu.

Czytaj więcej: Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
Administrator

434272590 736196655325192 4145974707555486277 n

 

W czasie zbliżających się Świąt Wielkanocnych 🐣  uczniowie klas 1-3 uczestniczyli w różnych atrakcyjnych zajęciach, dzięki którym poznali wiele zwyczajów świątecznych. W klasach powstawały piękne dekoracje, stroiki z owsa i rzeżuchy 🪴. Dzieci wykonywały przeróżne ozdoby: zajączki 🐰ze skarpetek, z masy solnej, lapbooki 📔, kolorowe pisanki 🥚, koszyczki , palmy 💐i wiele innych ciekawych ozdób. Inni szukali 🏃‍♀️🏃na terenie szkoły wielkanocnych jajeczek. Każde z tych zadań zachęcało do kreatywności i samodzielności, a także wprowadziło uczniów w świat polskich tradycji i obrzędów.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji i życzymy Wesołych Świąt 🐥🐣

 

 

Czytaj więcej: Wielkanocne zajęcia w klasach 1-3
Anna Gizińska, Karolina Kluczek

Okres przygotowań do Świąt Wielkanocnych to szczególna okazja do poznania przez dzieci tradycji świątecznych. W tym roku uczniowie klasy 1b i 3b poznawali zwyczaje wiosennych świąt podczas wycieczki do fabryki bombek Silverado w Józefowie. Bombki zazwyczaj kojarzą się z choinką, dlatego ogromnym zaskoczeniem było obejrzenie dużego i pięknego zbioru dekoracji, nie tylko bożonarodzeniowych. Z zapartym tchem dzieci oglądały ciasta 🍰, piękne torty, przeróżne potrawy, wspaniałe karety, samochody, króliczki 🐰, kurczaczki🐔i wiele innych ozdób wykonanych w różnych technikach. Z dużym zainteresowaniem uczniowie obserwowali pokaz wydmuchiwania szklanych zajączków i jajek 🐣. Następnie dzieci miały możliwość stworzenia własnych prac. Każdy z uczestników mógł skorzystać z przygotowanych wcześniej pomocy i przyborów m. in.: szklanych jajek, gotowych elementów do koszyczka wielkanocnego np. gałązek, piórek, kwiatuszków itp. i przygotować własny wielkanocny koszyczek z samodzielnie wykonaną pisanką. Były to bardzo twórcze i kreatywne zajęcia. To był bardzo miło spędzony czas, a forma warsztatowa pozwoliła w sposób aktywny przyswoić i utrwalić sobie wiedzę o naszych regionalnych i polskich tradycjach, oraz zwyczajach związanych ze Świętami Wielkanocnymi.😀🐥🌷

1bb434285104 733821738738339 749237457349261888 n

Czytaj więcej: Warsztaty wielkanocne klas 1b i 3b w Silverado