Kategoria:

Do wykonania świątecznej ozdoby posłużyły nam obrazy hiszpańskiego malarza Jean'a MirÒ. Jego dzieła interpretuje się jako wyraz powrotu do dzieciństwa i jako „piaskownice dla podświadomości”. Na styl Miró składają się żywe kolory połączone z uproszczonymi formami, kojarzącymi się z rysunkami małego dziecka. Dzieci ze świetlicy stworzyły bombki inspirowane twórczością tego artysty.

 

Kategoria:

"Misiu, misiu mój słodziaku,

będziesz siedział dziś w plecaku.

Musze zabrać cię do szkoły,

bo to dzień jest wyjątkowy.

Święto misia!- super sprawa

będzie dobra dziś zabawa.

Wszyscy miło czas spędzimy

misie mocno przytulimy.

Tosia Liwosz kl. II

 

 

Kategoria:

17  listopada grupa świetliczaków z samego rana odwiedziła salę informatyczną. Dzieci pytały, czy będą mogły pograć na komputerach, ale czekała ich inna niespodzianka. Dzięki zakupionym niedawno okularom vr dzieci przeniosły się w irtualny świat: nurkowały z rekinami; odwiedziły Paryż, Rzym, Kopenhagę; wędrowały po piaskach pustyni i podziwiały zorzę polarną w Laponii. Wszyscy byli zachwyceni. Niedługo znowu wybierzemy się na taką wirtualną wycieczkę.

 

 

Kategoria:

TWAL (Thinking with a Line) to technika opracowana przez Cathy Topal na bazie jej doświadczeń, ale i założeń różnych nurtów i filozofii m.in. Friedricha Froebla, Reggio Emilia. Rozwijając skrót i tłumacząc go na język polski jest to po prostu myślenie linią. Linia jest podstawowym elementem sztuki, projektowania i kluczem do odblokowania procesu twórczego. Technika ta przeznaczona jest dla dzieci od 3 roku życia, a w skrócie polega na używaniu kartonu do odbija linii i tym samym tworzenia własnych kompozycji.  

Z metodą TWAL próbowały zmierzyć się świetliczaki i wyszły z tego całkiem ciekawe prace.

 

  

Kategoria:

 Friedrich Froebel– niemiecki pedagog, teoretyk  i czołowy kreator wychowania przedszkolnego o orientacji humanistycznej, stworzył pierwszy system wychowania przedszkolnego zwany fröeblizmem. Myśl pedagogiczna Fröebla uznawanego za twórcę wychowania przedszkolnego to zabawa, podstawowa forma aktywności dziecka. Zabawa odpowiednio zorganizowana, ucząca współpracy, rozwijająca wszechstronną osobowość dziecka. 

I zabawy nie zabrakło podczas wykonywania zadania z projektu. Dzieci odwzorowywały obraz Leonarda da Vinci "Mona Lisa" z wykorzystaniem darów natury: kasztanów, orzechów, kaszy, pestek dyni, liści, itp. Efekt przerósł nasze najśmielsze oczekiwania. Zapraszamy do obejrzenia galerii.

 

Kategoria:

Pierwszym zadaniem wykonanym w ramach projektu "Zabawa sztuką" było stworzenie abstrakcyjnego obrazu. Uczniowie losowali karteczki, które podpowiadały im, jakiego koloru użyć i ile pociągnięć pędzlem mogą wykonać. Zajęcia były bardzo ciekawe, przyniosły dzieciom dużo radości i zabawy. Na koniec w drodze głosowania wybraliśmy tytuł naszego dzieła - wygrała propozycja Franka Ł. - "Wielka kupa złomu". Powstały obraz wystawiliśmy na korytarz szkolny, aby inni też mogli go podziwiać.