Elżbieta Gajda, Beata Sasin-Kielczyk

1000075772Miesiąc grudzień to czas oczekiwania na nadchodzące święta.

Aby jeszcze bardziej poczuć magię tego okresu, klasy 1a i 3d, 9 grudnia wybrały się do teatru Kamienica w Warszawie na spektakl „Kreska i Kropka na tropie Świętego Mikołaja”.

Aktorzy, dzięki magii teatru wyczarowali dla widzów niepowtarzalną świąteczną atmosferę. Za pomocą barw, muzyki oraz elementów interaktywnych bawili i uczyli o przyjaźni, kreatywności, akceptacji i wybaczaniu. Spektakl w lekki i zabawny sposób opowiada o świątecznym szaleństwie, a także pokazuje, że to nie prezenty, a czas spędzony z bliskimi jest prawdziwą istotą Świąt Bożego Narodzenia. To była wspaniała lekcja dla uczniów.

Po spektaklu udało się uwiecznić nasz pobyt na zdjęciach z aktorką grającą rolę Kropki, panią Martą Zgutczyńską.

 

Czytaj więcej: Z wizytą w teatrze
Administrator

1W dniu mikołajek, 6 grudnia 2024r., wolontariusze i nauczyciele wraz z koordynatorem Fundacji Stypendia św. Mikołaja rozpoczęli grudniową akcję " Stypendia od serca".

Podjętymi tego dnia inicjatywami była kwesta w parafii św.Antoniego z Padwy w Mińsku Mazowieckim oraz "Kiermasz słodkości" w odbywający się w szkole na wszystkich przerwach.

Kwota zebrana na kiermaszu i zbiórki w kościele zasilą szkolne subkonto Fundacji, a Fundacja dodatkowo podwoi wartość wpłat.

Serdecznie dziękujemy za pomoc w organizacji kwesty księdzu proboszczowi parafii św. Antoniego, zaś firmom: cukierni Słodka Basia, Sulej Lody Rzemieślnicze, cukierni Janeczka, cukiernio - piekarni Robson, pizzerii Da Grasso i sklepowi KawaCzyHerbata, dziękujemy za wypieki i wytwory przekazane na szkolny kiermasz.

Wasz dar serca pozwoli naszym uczniom zdobywać lepszą przyszłość.

Czytaj więcej: Fundacja Św. Mikołaja - "Stypendia od serca"
Administrator

1Na początku grudnia jest taki dzień, który pozwala nam poczuć klimat nadchodzących świąt i powoduje szczególny rodzaj zadowolenia. Ten dzień to mikołajki!

I tak 6 grudnia 2024 r., naszą szkołę odwiedził Mikołaj.

Już od rana pukał do każdych drzwi i razem z uroczymi pomocnicami pozdrawiał wszystkich, częstował cukierkami, rozdawał upominki.

Serdecznie dziękujemy za tą wizytę, do zobaczenia w następnym roku!

Czytaj więcej: Mikołajki 2024
Anna Gizińska, Karolina Kluczek

W mikołajkowy dzień – 6 grudnia 🎅, uczniowie z klas 1b i 2b udali się na wycieczkę do Warszawskiej Opery Kameralnej na spektakl pt. „Bajka o Siwobrodym Krasnalu” 🧙‍♂️. Gdy dotarliśmy na miejsce już czekał na nas Mikołaj, który wszystkich częstował słodkościami 🍭 i chętnie pozował do zdjęć 📸. Następnie udaliśmy się na widownię. Zanim na scenie pojawił się tytułowy Krasnal oraz inni bohaterowie sztuki, przywitał nas p. Maciej Miecznikowski, pełniący rolę narratora. Chwilę później daliśmy się już ponieść muzycznym opowieściom 🧑‍🎤. Śpiewacy i aktorzy przygotowali dla nas wspaniałą zabawę, podczas której my, widzowie, nie tylko biernie oglądaliśmy występy, ale też czynnie uczestniczyliśmy w przygodach bohaterów 🦁🐰🐢. Spektakl poruszał ważne zagadnienia takie jak: umiejętność doceniania tego co mamy i dokonywania właściwych wyborów. To była optymistyczna podróż przez życie, pełna ukrytych znaczeń i pozytywnego przesłania. Po zakończeniu spektaklu czekała na nas niespodzianka – wspólne warsztaty artystyczne z Mikołajem i jego pomocnikami🎎 – kolorowaliśmy bombki 🎨, śpiewaliśmy świąteczne piosenki 🎤, kleiliśmy łańcuchy. Pełni niezapomnianych wrażeń artystycznych wróciliśmy do domu. 😀

fbecb832 8d1a 4ae5 8499 1776e98e996fIMG 20241206 114727

Czytaj więcej: Mikołajki 1b i 2b w Warszawskiej Operze Kameralnej
Monika Kosut

df3724d0 8480 486d bee9 69d5ebb52e1aDzisiejszy dzień był dla klasy 1d wyjątkowy, ponieważ uczniowie otrzymali list od Świętego Mikołaja 📃 🎅, w którym poprosił o wykonanie 8 zadań. Zadania te były ukryte w różnych miejscach w całej szkole. Dzieci z zaciekawieniem odczytywały kolejne polecenia i co najważniejsze wykonywały je tak, jak prosił Mikołaj – współpracując ze sobą. Uczniowie musieli nauczyć się świątecznego tańca 👯‍♂️, wykonać w grupie plakat z choinką 🎄, zapakować pudełka w ozdobny papier 🎁, poćwiczyć liczenie, zrobić bardzo długi łańcuch choinkowy 🌲, odpowiedzieć na kilka zagadek związanych ze Świętym Mikołajem, pomalować jego podobiznę oraz zaśpiewać dla niego piosenkę 🎤. Wszystkie zadania udało się wykonać wzorowo i na koniec dzieci otrzymały list gratulacyjny ze wskazówką, gdzie Mikołaj ukrył dla nich worek z drobnymi upominkami oraz odznaki pomocników Świętego Mikołaja. Szukając zadań dzieci dotarły do naszej szkolnej biblioteki, gdzie dostały książkowe podarunki 📔. Jednak najważniejszym wydarzeniem tego dnia była wizyta Świętego Mikołaja 🎅i wręczenie dzieciom pięknych prezentów. To był dla wszystkich dzień pełen wrażeń. 😀🥰

Czytaj więcej: Mikołajki w klasie 1d
Administrator

       Messenger creation CFC61AA4 C7CE 4EAA A1A1 303408B02083     Messenger creation ED2F488A 31DF 4AF5 B9E3 00752B73504D                                                                      Messenger creation 793C76D7 34E4 4E9F 8D71 979972D34180

W dniach 03-04.12.2024r. tegoroczni stypendyści Fundacji św. Mikołaja wraz z koordynatorem i przedstawicielem szkoły uczestniczyli w uroczystej gali konkursu „Solidarna Szkoła 2024”, spotkaniu z Małżonką Prezydenta RP, panią Agatą Kornhauser – Dudą w Pałacu Prezydenckim oraz warsztatach w Muzeum Powstania Warszawskiego.
Pragniemy poinformować, że nasza szkoła po roku współpracy z Fundacją św. Mikołaja stanęła na podium zajmując II miejsce i otrzymując nagrodę pieniężną na potrzeby szkoły. Nie udało by się nam osiągnąć tego gdyby nie wsparcie rodziców, darczyńców i ludzi dobrego serca, którzy chętnie dokonywali wpłat nasze szkolne subkonto oraz przekazali 1,5 % na Fundację św. Mikołaja. Dziękujemy 😊 Relacja z gali jest dostępna na stronie internetowej Fundacji Świętego Mikołaja pod linkiem: https://mikolaj.org.pl/stypendia/aktualnosci/gala-solidarna-szkola-2024/

Czytaj więcej: Gala konkursu "Solidarna Szkoła".
Administrator

462560968 507044462381668 3123160973272121976 n

 W listopadzie uczniowie klas: 1b, 1c, 1d, 1e, 2a, 2b i 2c zrealizowali kolejny moduł projektu edukacyjnego pt.: ”Natalka i Antek w Świecie Wielkiej Matematyki”. Tym razem szukali „MATEMATYKI W SKLEPIE”. Pierwszym etapem zajęć było stworzenie mapy myśli. Dzieci dostrzegły mnóstwo powiązań między matematyką a sklepem m.in. ceny, rozmiary, waga towarów, a także godziny otwarcia sklepów. Swoją wiedzę uzupełniły podczas oglądania filmu, z którego dowiedziały się, że rozmiar buta 👟to nie to samo co długość stopy 🦶. Po części teoretycznej z dużym zapałem uczniowie rozpoczęli część praktyczną. Niektórzy tworzyli listę zakupów 🍊🍞🧀, mając do dyspozycji określoną kwotę, inni poszli do sklepu, gdzie samodzielnie zaplanowali swoje zakupy. Podsumowaniem modułu było wykonanie kart pracy, które nie stanowiły dla uczniów żadnego problemu 😀. Wiedza zdobyta podczas tych zajęć na pewno wszystkim przyda się na co dzień, a robienie zakupów nie będzie już tajemnicą 👍. Kolejna ciekawa lekcja za nami 😀

Czytaj więcej: Projekt "Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki" - II moduł
Iwona Dróżdż

1 stycznia 2025 roku rozpoczyna się polska Prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. Przez 6 miesięcy Polska będzie przewodniczyła pracom Rady UE, organizowała spotkania, prowadziła negocjacje i wskazywała kluczowe priorytety dla całej Wspólnoty.
Za każdym razem premier państwa obejmującego prezydencję ogłasza zagadnienia i wyzwania, które uważa za najważniejsze. Przez najbliższe pół roku wszystkie kraje członkowskie będą nad nimi debatować i szukać rozwiązań najpilniejszych problemów.
Uczniowie od 1 klasy szkoły podstawowej do ostatniej klasy szkół ponadpodstawowych mogą wziąć udział w konkursie, w którym do wygrania są wejściówki na Galę otwarcia polskiej Prezydencji 3 stycznia 2025 w Warszawie.
Zainspiruje premiera!
Zastanów się, co jest dla Ciebie najważniejsze w Europie. Jakie sprawy powinny stać się priorytetem Polski w trakcie Prezydencji?
Przygotuj swoją propozycję celów dla polskiej Prezydencji w Radzie UE i wyraź to w formie:

  • filmiku (do 60 sek.),
  • grafice (zapisanej w formacie jpg lub pdf),
  • tekście (może być to też wierszyk/piosenka, do 1000 znaków),
  • rolce na social media (do 60 sek.).

Zgłoszenia do konkursu można wysyłać do 16 grudnia br.
Szczegółowy w regulaminie.

ZAPROSZENIE DO KONKURSU (KLIKNIJ>>>)

REGULAMIN Z DODATKAMI (KLIKNIJ>>>)

Administrator
IMG 9892Dnia 27 listopada odbył się X Konkurs Powiatowy „Jestem bezpieczny”. Wzięło w nim udział 22 uczniów ze szkół z całego powiatu. Ich zadaniem było rozwiązanie testu, który składał się z pytań otwartych i zamkniętych. Wszyscy byli znakomicie przygotowani i wykazali się dużą wiedzą na temat bezpieczeństwa i udzielania pierwszej pomocy. Po napisaniu testu ✍️, uczniowie uczestniczyli w warsztatach udzielania pierwszej pomocy prowadzonych przez panią Martynę Burakowską. Dla wszystkich został przygotowany poczęstunek 🍊🍩. Na koniec w miłej atmosferze uczniowie odebrali dyplomy i nagrody 📜. Zapraszamy do udziału w konkursie za rok.
Oto lista laureatów:
I miejsce 🥇- Dominik Piwek ze Szkoły Podstawowej w Pustelniku
II miejsce 🥈– Oliwia Śluzek ze Szkoły Podstawowej w Mistowie
III miejsce 🥉– Nikola Kowalska ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Mińsku Mazowieckim
Łucja Bogdanowicz ze Szkoły Podstawowej nr 5 w Mińsku Mazowieckim
Kornel Sudo ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Mińsku Mazowieckim
 
Wyróżnienia 🏅:
Alicja Bartnicka ze Szkoły Podstawowej w Mistowie
Jerzy Lubaszka ze Szkoły Podstawowej w Żakowie
Franciszek Mroczek ze Szkoły Podstawowej w Mariance
Czytaj więcej: X Powiatowy Konkurs Wiedzy o Bezpieczeństwie i Zasadach Udzielania Pierwszej Pomocy „Jestem...
Ewa Zagórska

20241106 122816

W ramach realizacji treści programowych "Poznajemy budowę i zróżnicowanie ekosystemów leśnych", uczniowie klasy 3C wybrali się na wycieczkę, a właściwie – na wyprawę badawczą do lasu. Jej celem było prowadzenie obserwacji przyrodniczych. Choć był to jeden z dni późnej listopadowej jesieni, pogoda dopisała – było bardzo słonecznie.
Przed wejściem do lasu, przypomnieliśmy sobie zasady odpowiedniego zachowania w tak wyjątkowym miejscu. Następnie, podzieleni na grupy, którym przydzielone zostały konkretne zadania do wykonania, zaopatrzeni w lupy, lornetki, własnoręcznie wykonany wiatromierz, termometr do badania temperatury powietrza, przyrząd służący do mierzenia wilgotności oraz atlasy grzybów, drzew i ptaków, wyruszyliśmy w głąb lasu. Trzecioklasiści badali warunki mikroklimatyczne panujące w lesie i porównywali je z nasłonecznionym terenem otwartym (siła wiatru, temperatura powietrza, naświetlenie, wilgotność gleby), wymieniali warstwy lasu, rozpoznawali i nazywali rosnące tam rośliny oraz występujące zwierzęta i grzyby). Badali martwe drewno i dowiedzieli się, jak ważną rolę pełni ono w ekosystemie leśnym, wymieniali korzyści, jakie czerpie człowiek z lasów i wskazywali ich przykłady w terenie. Przeprowadzali obserwacje, wyciągali z nich wnioski i prowadzili dokumentację przyrodniczą. Następnego dnia, wykorzystując zebrane w lesie materiały, wykonali na zajęciach trójwymiarową makietę, przedstawiającą poszczególne warstwy lasu oraz związane z nimi gatunki roślin i zwierząt.
To była cenna lekcja w terenie, która pozwoliła poznawać las różnymi zmysłami. Dzieci utwierdziły się w przekonaniu, że o przyrodę należy dbać, szanować ją i że powinny czuć się za nią równie odpowiedzialne, jak dorośli.

Czytaj więcej: Wyprawa badawcza do lasu uczniów klasy 3C