W maju i czerwcu uczniowie klas 1 i 3 zrealizowali ostani moduł ogólnopolskiego projektu matematycznego "Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki". Ostatnim miejsce, gdzie szukali powiązań z matematyką była biblioteka. W trakcie lekcji uczniowie odkryli związki matematyki z książkami i bibioteką. Udali sięw wizytą do szkolnej biblioteki, gdzie mieli okazję do zbierania i analizowania danych, przeliczania i porównywania. Nie zabrakło także elementów związanych z czasem i kalendarzem, które w pracy biblioteki są bardzo istotne. W ostatnim module dzieci po raz kolejny przekonały się, jak matematyka jest wszechobecna w ich życiu każdego dnia. Zajęcia te były doskonałą okazją do zachęcenia uczniów i uczennic d do korzystania z zasobów bibliotek.
Kolejny moduł projektu matematycznego "Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki" zatytulowany był "Matematyka w tańcu". Tym razem uczniowie przekonali się, jak duży związek ma matematyka z tańcem. Wspólnie tworzyli mapy myśli i wypełniali karty pracy, w których rozpoznawali m.in. matematyczne rytmy. Dowiedzieli się też, jak ważna w tańcu jest symetria oraz liczby parzyste i nieparzyste. W trakcie zajęć uczniowie zaplanowali układ taneczny i zauważyli w nim elementy powiązane z matematyką. Było przy tym dużo śmiechu i zabawy. Taniec był okazją do integracji grupy i budowania pozytywnego obrazu nauki, która jest elementem codzienności.
W marcu uczniowie klas I i III zrealizowali VI moduł Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego "Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki" zatytułowany "Matematyka w prognozie pogody”. Obejrzeli film pokazujący związki matematyki z pogodą i jej prognozowaniem. Poznali pracę meteorologa i prezentera pogody. Opisywali pogodę, która panowała za oknem, biorąc pod uwagę jej składniki: temperaturę powietrza, ciśnienie atmosferyczne, wiatr, zachmurzenie nieba i opady. Mierzyli temperaturę w sali lekcyjnej i na dworze. Pracowali z mapą pogody. Sprawdzali w intrenecie, gdzie w Polsce jest najcieplej, a gdzie najzimniej i na podstawie zgromadzonych danych wykonywali wykresy. Prowadzili także tygodniowy kalendarz pogody, w którym rejestrowali swoje obserwacje za pomocą symboli oznaczających elementy pogody. Wykonując zadania tego modułu uczniowie zauważyli, że istnieje zależność pomiędzy warunkami atmosferycznymi, a naszym samopoczuciem i zdrowiem.
W tym roku szkolnym uczniowie klas 1. i 3. realizują projekt matematyczny „Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki”. Zadania z V modułu, który nosił tytuł „ Matematyka w budowaniu klocków” okazały się dla dzieci bardzo łatwe i bliskie, bo klocki towarzyszą nam niemalże od najmłodszych lat. Rozwiązywanie łamigłówek poprzedziło obejrzenie filmu edukacyjnego, z którego uczniowie dowiedzieli się m. in., że w Kazimierzu Dolnym znajduje się Muzeum Klocków. Dzieci podziwiały budowle wykonane z ogromnej ilości elementów, dowiedziały się, że klocki to też figury przestrzenne, inaczej bryły. Po rozwiązaniu zadań uczniowie przystąpili do zabawy klockami, z których powstały piękne przestrzenne budowle. Ta lekcja matematyki okazała się bardzo ciekawa. Czekamy z niecierpliwością na wyzwania matematyczne ukryte w kolejnym module projektu.
W styczniu klasy I i III zrealizowały kolejny moduł w ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego "Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki". Moduł IV "Matematyka na basenie" skłonił dzieci do poszukiwań matematycznych znaków na pływalni. Uczniowie poznali różne rodzaje basenów, zawody ratownika i pływaka. Wykonywali zadania związane z praktycznymi elementami takimi jak: długości, miary czy czas. Poznali działanie stopera. Stworzyli pomysłowe mapy myśli dotyczące związku matematyki z basenem. Teraz potrafią obliczać ceny biletów i karnetów, planować korzystne wyjścia na basen całą rodziną. Obliczenia zegarowe i pieniężne nie są im obce. Zadanie to nie było łatwe, ale uczniowie jak zawsze wykazali się ogromną wyobraźnią i wiedzą. Lekcja była również okazją aby zachęcić dzieci do aktywności fizycznej i dbania o zdrowie.
W grudniu uczniowie z klas 1 i 3 zrealizowali kolejny, już III moduł projektu edukacyjnego „Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki”. Głównym tematem modułu była matematyka na kartkach świątecznych. Uczniowie próbowali znaleźć ślady "królowej nauk" w świątecznych kartkach. Podczas pracy w grupach dzieciom szybko udało się wykonać to zadanie. Swoje spostrzeżenia uzupełnili po obejrzeniu filmu edukacyjnego, dzięki któremu utrwalili sobie znajomość figur geometrycznych oraz dowiedzieli się że popularna pięcioramienna gwiazda jest dziesięciokątem. Poznali też pojęcie osi symetrii. Przekonali się, że można wyczarować piękną świąteczną kartę wykorzystując przy tym matematykę. Potem wykonali zadania na kartach pracy, które tym razem były naprawdę łatwe i bardzo ciekawe. Na koniec wszyscy uczniowie wykonali zadanie finałowe. Zrobili piękne kartki świątecznie, które musiały spełniać dwa warunki: miały na niej pojawić przynajmniej 2 figury geometryczne i element symetryczny. Kartki zostały wykonane pomysłowo i starannie. Teraz wszyscy z niecierpliwością czekają na IV moduł.
W listopadzie klasy 1 i 3 wzięły udział w kolejnym module projektu edukacyjnego ,,Natalka i Antek w Świecie Wielkiej Matematyki”. Tym razem tematem była matematyka na dworcu kolejowym. Zastanawialiśmy się co matematyka ma z tym wspólnego? W poszukiwaniu odpowiedzi na to pytanie niektóre klasy wybrały się na zwiedzanie mińskiego dworca kolejowego. Tam uczniowie zapoznali się z rozkładem jazdy, spróbowali kupić bilet w okienku oraz biletomacie. Inni planowali podróż korzystając z Internetu, gdzie szukali rozkładu jazdy, cen biletów, odległości. Wykorzystaliśmy tę wiedzę do stworzenia planu wycieczki pociągiem do wybranego miejsca. Okazało się, że jako uczniowie z ważną legitymacją możemy kupić bilet ze zniżką! Na zakończenie obejrzeliśmy film zaproponowany przez autorów, wykonaliśmy karty pracy oraz mapę myśli, podsumowującą zdobyte wiadomości. Teraz nie pozostało nam nic innego, jak wdrożyć uzyskaną wiedzę w życie codzienne. :)
W roku szkolnym 2023/2024 uczniowie klasy 1a, 1b, 1c, 3a, 3b, 3c, 3d biorą udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Natalka i Antek w Świecie Wielkiej Matematyki”. Głównym celem projektu jest zwiększenie kompetencji matematycznych i rozwijanie u dzieci zainteresowania matematyką poprzez wykonywanie zadań metodą projektu. W październiku uczniowie rozpoczęli realizację projektu od Modułu I - Matematyka w szkole, w którym poszukiwali odpowiedzi na pytania: Jak matematyka łączy się ze szkołą? Czy można ją znaleźć tylko podczas zajęć z edukacji matematycznej? W czasie trwania modułu I uczniowie oglądali film oraz wykonywali różnorodne zadania zaproponowane przez autorkę projektu. Dzieci wybrały się również na spacer po budynku szkoły i odkryły, że matematykę można znaleźć na każdym kroku. W trakcie realizacji tego modułu uczniowie poprzez tworzenie grupowej notatki wizualnej uczyli się współpracy, słuchania siebie nawzajem i szanowania zdania rówieśników. Lekcja ta była okazją do tego, aby wzbudzić zaciekawienie dzieci nie tylko matematyką, ale też budynkiem szkoły i szkołą jako społecznością. Zajęcia miały na celu pokazanie, że matematyka nas otacza i dzięki uważności możemy ją odnaleźć w otaczającym nas środowisku. Wspólnie z bohaterami projektu Natalką i Antkiem dzieci odkryły, że świat liczb, dodawania i odejmowania otacza nas z każdej strony.