W kwietniu uczniowie mieli do wykonania trzy zadania. Pierwszym z nich była gra „Chwyć”. To energiczne połączenie nauki alfabetu z treningiem refleksu i precyzji ruchów. Zabawa ta rozwijała u pierwszoklasistów umiejętność współpracy i zdrowej rywalizacji wśród uczniów. Kolejnym zadaniem był „Makaronowy labirynt”. To edukacyjna i kreatywna aktywność, która łączyła naukę liter z zabawą i fizycznym wyzwaniem. Cechą szczególną tej aktywności było brak elementu rywalizacji. Każdy uczestnik bawił się we własnym tempie. Zabawa ta uczyła cierpliwości i koncentracji. Ostatnim kwietniowym zadaniem była zabawa „Zakrętkowa słomka”. To kreatywna aktywność rozwijająca motorykę małą, ale również stymulująca zmysł dotyku dzięki pracy z plasteliną oraz zmysł wzroku przez koordynację kolorów i kształtów. W maju pierwszoklasiści mieli do wykonania również trzy zadania. Pierwszym z nich była zabawa „Gra na dwie ręce”. To dynamiczna aktywność i angażująca forma nauki liter, która łączyła w sobie elementy zabawy ruchowej i edukacji językowej. Zabawa ta rozwijała refleks i koncentrację oraz pomogła utrwalić znajomość liter i różnicowania głosek. W ramach kolejnego zadania była zabawa „Barwny alfabet”, w której uczniowie mieli szansę połączyć naukę alfabetu z artystyczną ekspresją. Ta aktywność utrwaliła wśród uczniów kolejność alfabetyczną liter oraz kształtowanie umiejętności motorycznych i kreatywności. Ostatnią zabawą w projekcie było ułożenie napisu EDUPRINT tak aby ciała tworzyły litery. Zabawa ta rozwijała umiejętność współpracy, kreatywności, koordynacji oraz aktywności fizycznej. Wszystkie zadania sprawiły pierwszoklasistom wiele radości, a nauka liter okazała się wspaniałą przygodą. Projekt edukacyjny "Literki w akcji” był efektywnym wsparciem w procesie wprowadzania liter.Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.