Administrator
Kategoria:


W kwietniu uczniowie mieli do wykonania trzy zadania. Pierwszym z nich była gra „Chwyć”. To energiczne połączenie nauki alfabetu z treningiem refleksu i precyzji ruchów. Zabawa ta rozwijała u pierwszoklasistów umiejętność współpracy i zdrowej rywalizacji wśród uczniów. Kolejnym zadaniem był „Makaronowy labirynt”. To edukacyjna i kreatywna aktywność, która łączyła naukę liter z zabawą i fizycznym wyzwaniem. Cechą szczególną tej aktywności było brak elementu rywalizacji. Każdy uczestnik bawił się we własnym tempie. Zabawa ta uczyła cierpliwości i koncentracji. Ostatnim kwietniowym zadaniem była zabawa „Zakrętkowa słomka”. To kreatywna aktywność rozwijająca motorykę małą, ale również stymulująca zmysł dotyku dzięki pracy z plasteliną oraz zmysł wzroku przez koordynację kolorów i kształtów. W maju pierwszoklasiści mieli do wykonania również trzy zadania. Pierwszym z nich była zabawa „Gra na dwie ręce”. To dynamiczna aktywność i angażująca forma nauki liter, która łączyła w sobie elementy zabawy ruchowej i edukacji językowej. Zabawa ta rozwijała refleks i koncentrację oraz pomogła utrwalić znajomość liter i różnicowania głosek. W ramach kolejnego zadania była zabawa „Barwny alfabet”, w której uczniowie mieli szansę połączyć naukę alfabetu z artystyczną ekspresją. Ta aktywność utrwaliła wśród uczniów kolejność alfabetyczną liter oraz kształtowanie umiejętności motorycznych i kreatywności. Ostatnią zabawą w projekcie było ułożenie napisu EDUPRINT tak aby ciała tworzyły litery. Zabawa ta rozwijała umiejętność współpracy, kreatywności, koordynacji oraz aktywności fizycznej. Wszystkie zadania sprawiły pierwszoklasistom wiele radości, a nauka liter okazała się wspaniałą przygodą. Projekt edukacyjny "Literki w akcji” był efektywnym wsparciem w procesie wprowadzania liter.Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.

6f5d4f99 2277 4dd9 8bd9 2b17135104261 3

Czytaj więcej: Projekt edukacyjny w klasach pierwszych - "Literki w akcji" - podsumowanie
Administrator
Kategoria:

1 8W trakcje realizacji kolejnych zadań Międzynarodowego projektu edukacyjnego "Literki w akcji" pierwszoklasiści wspaniale się uczyli poprzez zabawę. W lutym wykonali „Kolorowe dyktando”. Zabawa ta stanowiła połączenie nauki pisania liter z aktywnością plastyczną, mając na celu stymulowanie kreatywności oraz wspieranie rozwoju umiejętności współpracy. Uczniowie utrwalali kształt poznanych liter oraz ćwiczyli skupienie uwagi. W marcu, zaś mieli do wykonania trzy zadania. Pierwszym z nich była dynamiczna gra edukacyjna „Wyścig liter”, która włączała aktywność fizyczną do procesu nauki liter, pobudzając zaangażowanie uczniów. Dzieci nie tylko utrwalały kształt liter, ale również brały udział w aktywnej zabawie, która sprzyjała integracji grupowej. Kolejnym zadaniem była gra „Słomkowy Alfabet”. To ciekawa forma edukacyjna, która wciągała uczniów w świat liter poprzez angażowanie ich umiejętności motorycznych. Ta metoda nauki przekształca proces edukacji w aktywną i przyjemną formę spędzania czasu, jednocześnie zachęcając uczniów do zdrowej rywalizacji. Ostatnim marcowym zadaniem była zabawa „Sensoryczny alfabet”, która stymulowała zmysły dzieci i rozwijała umiejętności manualne uczniów. Zabawa łączyła elementy nauki z terapią sensoryczną. Zmysł dotyku był tu kluczowy, ponieważ uczniowie, odczuwali różnicę tekstur między gładkim talerzem, a sypką mąką. Talerze stały się interaktywnymi tablicami, na których każde pociągnięcie palcem tworzył widoczny ślad, umożliwiając nauczycielowi ocenę precyzji i formy narysowanych liter. Wszystkie podejmowane działania dostarczyły pierwszakom wiele radości oraz w atrakcyjny sposób przyczyniły się do utrwalenia poznanych liter. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.

Czytaj więcej: Projekt edukacyjny w klasach pierwszych - "Literki w akcji"
Administrator
Kategoria:

370309420 238630062572082 8938570900697229893 n

 W trakcje realizacji listopadowych zadań projektu "Literki w akcji" uczniowie stali się małymi fotografami i z pomocą nauczyciela wykonali zdjęcia przyniesionych przez siebie przedmiotów. Kolejnym zadaniem była praca w grupach. Dzieci układały poznane litery z rolek po papierze toaletowym, łączyły je, a na koniec ozdabiały w dowolny sposób. Ostatni punkt projektu wprowadzał małych odkrywców w świat alfabetu Braille'a. Dowiedzieli się oni, jak poszczególne punkty odpowiadają podanej literze.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.

Czytaj więcej: Projekt edukacyjny w klasach pierwszych - "Literki w akcji"
Administrator
Kategoria:

pierwsze 1W roku szkolnym 2023/2024 uczniowie klas pierwszych biorą udział w Międzynarodowym projekcie edukacyjnym „LITERKI W AKCJI”. Głównym celem projektu jest rozwijanie umiejętności czytania i pisania, zapewnienie uczniom solidnej podstawy w rozpoznawaniu, czytaniu i pisaniu liter poprzez różnorodne aktywności i interaktywne zadania. Projekt stymuluje kreatywność i wyobraźnię u uczniów poprzez zadania plastyczne, techniczne, gry i zabawy. Zachęca dzieci do twórczego myślenia i eksponowania różnych aspektów liter oraz rozwija umiejętności społeczne poprzez pracę w grupie. W październiku uczniowie klas I zrealizowali 1,2 i 3 zadanie projektu. Nasze dzieci tworzyły literki z darów lasu i z masy solnej oraz rozpoznawały za pomocą zmysłu dotyku przedmioty z pudełka sensorycznego, w którym ukryły przedmioty zawierające poznane litery, odgadywały ich nazwy, dzieliły na sylaby, głoski, budowały modele wyrazów. Była nauka, zabawa i dużo radości.  Zapraszamy do obejrzenia  fotorelacji !!!

Czytaj więcej: Projekt edukacyjny w klasach pierwszych.